top of page
מאמרים


למה קשה להניע תהליכים בחינוך (ואיך אפשר בכל זאת..)
יש פעמים שיש לך רעיון מעולה, מלא מוטיבציה ורצון אבל… התהליך פשוט לא זז. זה קורה בלא מעט מסגרות חינוכיות: הרבה רצון, אבל במעגל מסוים- כלום...


מעגל הנוחות: המקום שבו אנחנו לא לומדים באמת
במהלך סדנה למנהלים לאחרונה שאלתי: מה הדבר החדש שעשיתם החודש, משהו שניסיתם בפעם הראשונה? התשובות היו מעניינות: חלק הצליחו, חלק פשוט לא...


"הצוות שלנו מספיק מנוסה"
שמעתי מלא פעמים את המשפט: “הצוות שלנו כל כך מנוסה, אין לנו צורך בליווי”, ואני מבינה את זה. ניסיון הוא נכס של ממש, בטח במציאות של היום...


לבד בתוך התפקיד? זה לא חייב להיות ככה
גם בתוך העשייה הכי משמעותית, יכולים להתגנב רגעים של בדידות מקצועית. זה קורה כשיש החלטה שצריך לקבל לבד, כשיש עומס שאי אפשר באמת לחלוק, או...


למה בכלל לכתוב תוכנית עבודה חינוכית?
אולי זה יישמע מפתיע, אבל לא מעט אנשי חינוך שאני מלווה מספרים לי שהם מרגישים שתוכנית עבודה היא בעיקר טופס.עוד מסמך שצריך “לסמן עליו וי”....


מה שמשקים - הוא שצומח
בין אם זו קבוצת חינוך ובין אם זה החיים האישיים, מה שאנחנו משקיעים בו תשומת לב - זה מה שיגדל. איך זה מתבטא בחינוך? כשאנשי חינוך מתרכזים רק...


שבח על מאמץ: הרווח שבדרך
אין דבר יותר מחזק לילד מפרגון, משפט כמו “כל הכבוד! אתה גאון!”, ממש נותן דרייב. אבל מה אם נגיד: “איזה יופי שהשתדלת כל כך" ? זה שינוי קטן...


מעגל מחנכים: חיבור בתוך הבדידות
העבודה החינוכית מזמנת רגעים של השראה, משמעות והשפעה אך היא גם יכולה להיות מאוד בודדה. אנשי חינוך מתמודדים עם אתגרים יומיומיים,...


תיאום ציפיות מחודש
כמעט בכל ליווי שאני עושה עם אנשי ונשות חינוך עולה הצורך בתיאום ציפיות מחודש. בתחילה הם לא מנסחים את זה כך - אלא מדברים על תסכולים שלהם,...


חזון צוותי משותף
לכל צוות חינוכי מגיע חזון ברור שמוביל את הפעילות היומיומית. חזון ברור לא רק יוצר כיוון – הוא מחבר אנשים סביב משמעות משותפת ומעניק אנרגיה...
bottom of page
