top of page

למה קשה להניע תהליכים בחינוך (ואיך אפשר בכל זאת..)

  • תמונת הסופר/ת: Aviva Ben-Ari
    Aviva Ben-Ari
  • 6 באוג׳
  • זמן קריאה 1 דקות

יש פעמים שיש לך רעיון מעולה, מלא מוטיבציה ורצון אבל…

התהליך פשוט לא זז.


זה קורה בלא מעט מסגרות חינוכיות: הרבה רצון, אבל במעגל מסוים- כלום לא מתקרב לתוצאה שרצינו.


התקיעות הזו נובעת לא מהיעדר רצון, אלא ממגוון חסמים:

חוסר שותפות בצוות,

עומסים שגוזלים אנרגיה,

חוסר אמונה בשינוי.


זה לא עניין של "רצון טוב" בלבד, אלא של תרבות פעולה ותכנון שמשותף באמת.


במקום להיכנס לפאניקה, כדאי לעצור רגע ולשאול לעצמך:

מה באמת תוקע את התהליך? האם יש חזון משותף שהצוות מזדהה איתו? האם יש עומס שדורש מיקוד?וכמה התקדמות קטנה כבר נעשתה — למרות הכול?


התשובות האלה יכולות להציף אפשרויות:

להניע תהליך מחדש,

לשתף את הצוות בהחלטות,

לחלק תפקידים אחריות,

וליצור רגעים קטנים של הצלחה שישרתו את האמון בתהליך.


אני מאמינה שתוך שיחה נכונה אפשר לזהות יחד מה באמת מחזיר את התהליכים למסלול, גם כשהם נתקעים.

ואם תרצו, תמיד אפשר לחשוב יחד על פתרון שמותאם לצוות שלכם ולמציאות בשטח.

ree

bottom of page